Ze života

5 tipů, jak rychle usnout

Ahoj!

*

Často se mi stává, že nemůžu večer rychle usnout. Vyzkoušela jsem již mnoho rad a tak vám přináším ty nejlepší, které fungují. Spánek je důležitý a když ho nemáme, tak se cítíme jako zombíci. Teda já se tak cítím určitě. A vzhledem k mé nemoci potřebuji spánek, aby si v noci mé svaly odpočinuly, přes den nebolely a byly alespoň trochu k použití. Pokud mám problém usnout, tak mě to vážně štve! Nejhorší je, když sama nedodržuji své rady a pak jsem naštvaná, protože si za tu nespavost můžu sama. Snad alespoň vy dáte na tyhle tipy a budete spát jako miminka.

Nezapomeňte mě sledovat na mém Facebooku a Instagramu.

A co pomáhá vám, když nemůžete usnout? Dejte vědět v komentářích a přidejte odkaz na váš blog.

*

„Spánek hýčká všechno živé.“
-indické přísloví

rychle usnout

*

1. Celý den

Je dobré si každý den alespoň trochu zacvičit. Necvičte ale 2-3 hodiny před spánkem. K tomuto časovému rozpětí se vztahuje i váš jídelníček. Vyhněte se těžkým jídlům a kofeinovým nápojům. Dále bych doporučila vynechat šlofíky po obědě, protože vám seberou tu večerní únavu. Je dobré dodržovat stejnou hodinu, kdy chodíte spát a vstávat. Hlavně nepřekračujte 9 hodin spánku.

2. Příprava do postele

Ráda si před spánkem sepíšu základní to-do list na další den, abych pak nemusela v posteli přemýšlet, co je potřeba zítra udělat. K tomu si uvařím bylinkový čaj, který mě chodí do pohody. Nejradši piju heřmánek a meduňku. Pokud mám levandulovou svíčku, tak ji zapálím. Pak přichází na řadu koupelna. Pokud je chladněji, tak je skvělá horká vana/sprcha a naopak v létě vlažná sprcha. Než vlezete pod peřinu, tak si pořádně vyvětrejte. V létě si dokonce nechávám otevřené okno celou noc.

3. V posteli

Nastavte si budík na ráno, vypněte internet a telefon odložte. Žádné koukání na čas každých 5 minut! Pokud ještě nejsem unavená, tak si chvíli čtu knížku. Nedoporučuji číst něco akčního či strašidelného. Já můžu číst jen pár kapitol, protože večer už mám unavené oči. Proto pak vyměním knihu za audio knihu nebo relaxační zvuky (déšť, moře, ..).

4. Metoda 4-7-8

Pokud nepomohlo nic jiného, tak tohle je po většinu času jistota. Je to snadné dechové cvičení, které vás uklidní a konečně uspí. Stačí když se nosem nadechnete po dobu 4 vteřin, držíte dech 7 vteřin a pak vydechnete pusou pomalu 8 vteřin. Opakovat podle potřeby, ale přibližně 10 opakování je dostačujících.

5. Vstaňte

Pořád nic? Tak se zvedněte a jděte něco dělat. Většinou stačí 15 minut. Je jasné, že nemůžete jít luxovat nebo mýt nádobí, abyste tak vzbudili úplně všechny. Já si většinou poklidím v pokoji, porovnám knihovnu, připravím si oblečení na další den nebo se prostě jen protáhnu. Tělo se tak víc unaví a vy to usínání můžete zkusit znova. Hlavně se nestresujte tím, že nemůžete spát. To totiž vše akorát zhorší a nikdy se vám nepodaří rychle usnout.

10 komentářů

    • Annie

      Tak to máš štěstí, že usneš hned a všude! 😀 Jop, je prostě potřeba se předem uklidnit, pak jde to usínání lépe. 🙂

  • Hikaru Tenshin

    Opovrhuješ mým tipem zírání do stropu s plně otevřenýma očima? Dobře! 😀

    Btw. pěkné fotky. Máš ještě pořád postel, nebo jsou toto poslední fotky před požárem?

    • Annie

      Já to zatím vyzkoušela jen jednou a nefungovalo to! ALE ještě tomu dám někdy šanci a pak, když mi to pomůže, tak to sem připíšu. 😀
      Postel je stále v pořádku, ale bylo to velmi stresující focení. 😀

    • Annie

      Mně připadá, že to zírání do obrazovky mi moc nepomáhá, tak se tomu vyhýbám. 😀 Ale na každého platí něco jiného. Třeba čajík!

  • TheMrKocour

    Já mám problém s usínáním skoro každou neděli. Je to tím, že v pátek a v sobotu chodím spát déle. V neděli pak nemohu ve 22:00 usnout. Začal jsem tedy praktikovat vstávání v neděli již v 7:00. Docela to pomáhá, pak už padám do postele kolem 21. hodiny.

  • Daysy

    Super rady. 🙂 Já dřív měla se samotným usínáním a i spánkem dost problémy. Usínala jsem i dvě hodiny a pak se v noci každou chvilku budila. Ale bylo to spíš stresem a problémy v mé hlavě. Teď už je to naštěstí dobrý, od doby, co jsem si všechno v životě urovnala usnu skoro hned a spím dobře. 🙂

    Jinak já bych ještě možná dodala poslouchat audioknihy. Je to na usínání skvělé a uklidňující. Jako malé mi mamka četla pohádky, pak mi nějaké pouštěla z cédéček, potom jsem začala číst sama a až později v dospělosti jsem se k poslouchání příběhů před spaním vrátila a je to úžasné. 🙂 Občas mi něco vyprávěl brácha, on umí opravdu skvělé příběhy! 😀 Mrzí mě, že jsem si některé nenahrála. Sice bylo docela vtipné, že třeba 14 letý kluk vypráví 20 leté holce pohádku, ale měla jsem to moc ráda! 🙂 Teď mi občas vypráví přítel a nebo si pouštíme tu audioknihu z mobilu, kde je automatický časovač, který pak aplikaci sám vypne. 🙂

    blog Days of Daysy

    • Annie

      To je fajn, že teď už usínáš dobře. 🙂 Jinak audioknihu jsem zmínila, protože to mi pomáhá většinu času. Poslouchám pořád dokola Harryho Pottera v angličtině. 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..